Zamieszczone przez bassy
[O1] A to dlaczego niby kupować Octavie?
Zwiń
X
-
[O1] A to dlaczego niby kupować Octavie?
Witam -> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42055
Wydaje mi się, że nie mając Skody oraz mając tak małą wiedzę na jej temat, troche ryzykuje pisząc tutaj (zapewne nie jeden z Was zaśmieje się). Jednak trudno gdziekolwiek znaleźć jakieś prawdziwe info o Octavi. Ja przed zakupem (Octavia I) potrzebuje wszystkiego. Czytałem tematy o usterkach czy eksploatacji ale nie znalazłem wszystkiego. Przejdę do rzeczy...
1. Pierwsza rzecz to banał dla Was. Chciałbym dowiedzieć się coś o wytrzymałości nadwozia.. wnętrza auta jak i blach (jaka jest blacha? A80B3 miala ocynk). co z zawieszeniem?
2. Co przemawia za O1? czego nie np Audi A4B5 ? (pomijając kwestie wyglądu budy. raczej chodzi mi o wytrzymałośc auta i funkcjonalność).
3. Interesuje mnie silnik benzynowy z conajmniej 100KM
Czym różnią się te silniki od siebie ? widze, że np mocą ale 2KM to żadna różnca. Czy któryś z nich jest mniej/bardziej awaryjny ?
AEH - 1.6 - 100KM (145Nm)
AKL - 1.6 - 100KM (145Nm)
AVU - 1.6 - 102KM(148Nm)
4. Czu jazda z LPG to powód do śmiechu w tym aucie ? Planowałem kupić benzyne i założyć gaz... boje sie kupic odrazu z LPG.
5. ze spraw ogólnych... mieliśmy w polsce powódź. istnieje możliwość ze trafie na topielca ? jeśli da sie zamaskować smutną przeszłość, to jak poznać, że jest coś nie tak?
To tyle co mi przyszło do głowy. Naprawde staram się szukać odpowiedzi na moje pytania na tym forum, ale powoli zaczyna mi się śpieszyć i nie koniecznie mam na to czas.
Liczę na fachowe odpowiedzi na moje pytania
Dziękuję za uwagę.
Wojtek;]
-
-
co do skody to jest min tak
jeśli masz zamiar założyć gaz to proponuję od razu silnik 2.0 bo więcej koni a spalanie niewiele wyższe od 1,6
gaz to w tych autach żadna ściema
zawieszenie tanie w eksploatacji wymieniasz tuleje gumowe w zawieszeniu koszt znikomy
dobry trafiony egzemplarz pojeździ długo
najlepiej poszukać wersji ambiente gdzie masz wszystko od elektryki po klimę
najlepiej w wykończeniu ciemny tzn deska góra i dół
ogólnie octa I jest dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o cenę do jakości przykład tak długo produkowali do praktycznie tego roku pod nazwą tour i się sprzedawała
a co do silnika 1,6 różne opinie nie wspominając o problemach z skrzynią biegów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wtx1. Pierwsza rzecz to banał dla Was. Chciałbym dowiedzieć się coś o wytrzymałości nadwozia.. wnętrza auta jak i blach (jaka jest blacha? A80B3 miala ocynk). co z zawieszeniem?
Zamieszczone przez wtx2. Co przemawia za O1? czego nie np Audi A4B5 ? (pomijając kwestie wyglądu budy. raczej chodzi mi o wytrzymałośc auta i funkcjonalność).
Zamieszczone przez wtx4. Czu jazda z LPG to powód do śmiechu w tym aucie ? Planowałem kupić benzyne i założyć gaz... boje sie kupic odrazu z LPG.
Zamieszczone przez wtx5. ze spraw ogólnych... mieliśmy w polsce powódź. istnieje możliwość ze trafie na topielca ? jeśli da sie zamaskować smutną przeszłość, to jak poznać, że jest coś nie tak?
PS: Zapraszamy na spoty w Rzeszowie.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Witaj. Mam O1 1.6 z 2005r i nie narzekam. Zawieszenia nie musisz się obawiać, w razie czego nie jest tragicznie drogie. Benzyna z gazem jest OK. Nie masz problemów z turbiną i innych przypadłości ropniaków. Oczywiście benzynowe i diesle mają swoje wady i zalety musisz sam rozważyć wszystkie za i przeciw. W niektórych benzynowcach były poważne problemy ze skrzynią biegów, coś tam się urywało i naprawa była dość kosztowna. Poszukaj na forum jakie to skrzynie, było o tym dość sporo.
zapewne nie jeden z Was zaśmieje się
Korozja budy nie jest zmorą Octavii ale kwiatuszki mogą się pojawiać w miejscu styku blendy oświetlenia rejestracji na tylnej klapie czy rdzewiejący grill. Innych przypadków nie znam, chyba że było walnięte i kiepsko naprawione.
Co do zalanego auta to nie ma szans na całkowite ukrycie tego faktu, trzeba tylko wiedzieć gdzie zaglądnąć. W jednym z ostatnich Motorów był poradnik jak rozpoznać auto popowodziowe. Jeżeli zapach w samochodzie trąci stęchlizną, w zakamarkach jest zaschnięte błoto lub dużo piachu to może świadczyć o zalaniu auta. Sprawdzaj pod wykładziną i w profilach, w skrzynce z bezpiecznikami nie może być nic innego jak trochę kurzu natomiast nie bardzo może być tam sterylnie czysto, zawsze jakiś kurz się dostanie i lepiej jak jest go troszkę bo świadczy to o nie ingerowaniu w czystość tego newralgicznego miejsca. Jeżeli auto w środku jest nienaturalnie wypucowane to też może świadczyć o myciu pod wysokim ciśnieniem bo tylko tak można usunąć błoto po powodzi. Wygląd odbłyśników lamp i połączeń elektrycznych też może nam dużo o tym powiedzieć. Elektronika nigdy nie wróci w pełni do pierwotnego działania. Może się coś zacinać, nie działać bo styki w kostkach mogą być zaśniedziałe od wody. Generalnie trzeba szukać i to nie samemu ale najlepiej z kimś nie podchodzącym emocjonalnie do kupna przez Ciebie auta. Ale auto to nie tylko skrzynia silnik i zawieszenie. Karoseria musi mieć jednolity odcień koloru, równe szpary łączenia drzwi i klap. Uszczelki mają być czyste, równe i pozbawione śladów lakierowania. Szyby z tej samej serii. Auto powinno jednakowo dobrze odpalać na zimnym i ciepłym silniku. Hamowanie ma być płynne i bez ściągania. Kierownica nie może drgać w trakcie przyspieszania, jazdy i hamowania. Nie ma prawa słychać jakichkolwiek dziwnych i nienaturalnych odgłosów z zawieszenia w trakcie ruszania, hamowania i skręcania. Silnik nie powinien być wypucowany bo może to świadczyć zarówno o nadmiernej dbałości o czystość jak i o umyciu wycieków oleju. Octavia jest niezłym autkiem pod warunkiem, że nie ma w swojej historii wypadków. O legalności dokumentów i niekupowaniu bez oryginalnej książki serwisowej nie wspomnę. Można również zlecić sprawdzenie auta pod kątem sprawności technicznej i legalności dokumentów firmom do tego przeznaczonym ale to kosztuje. Piszę o rzeczach oczywistych dla każdego kierowcy ale nagle tak jakby zapominanych w trakcie kupowania wymarzonego samochodu.
Życzę Ci powodzenia przy szukaniu wymarzonego autka no i witamy w klubie 8)Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JeżykCo do zalanego auta to nie ma szans na całkowite ukrycie tego faktu, trzeba tylko wiedzieć gdzie zaglądnąć.
Samochód oglądało kilku fachowców i zgodnie stwierdzili, że ktoś musiał się bardzo napracować żeby doprowadzić auto do takiego stanu - porozkręcane zostały drzwi i wiele innych zakamarków i wszędzie czysto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JeżykSzyby z tej samej serii
Komentarz
-
-
A ja - pewnie narażając się wszystkim fanom Octavek - napisze dlaczego NIE Octavia (OI - 1.6 benz. AKL)
Po kolei:
Silnik
Najbardziej irytujące są falujące wolne obroty. Nie pomaga czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja VAG'iem, wymiana świec, kabli.. po prostu nic.. Dynamika dobra pod warunkiem wkręcenia pow. 3.5tys. obr. ale wówczas hałas jest zbyt duży a i spalanie nie zachęca. Poniżej tych obrotów dynamika nie imponuje.
Skrzynia biegów
Póki co spisuje się świetnie. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, zestopniowanie przełożeń akuratne. Martwią mnie tylko opowieści o puszczających nitach... Boję się wypuścić na urlop zagraniczny, bo nigdy nie wiadomo kiedy nity puszczą. Zapobiegawczo można je wymienić na tradycyjne śruby - koszt 300zł + robocizna.
Układ jezdny
Tu mam najwięcej zastrzeżeń. Zawieszenie to element, którego w tym aucie nie akceptuję. Na dziurach zbyt twardy i trzęsie niczym wóz drabiniasty, a na zakrętach wychyla się jak stara łajba na morzu. Kompletna niekonsekwencja konstruktorów. Jak ma być twardo, to niech chociaż na zakrętach będzie sztywno, a jak na zakrętach się buja, to niech nierówności wybiera miękko. I to mimo wymiany amorków na Bilsteiny B4. Do tego - kiedy wyrobią się gumki na stabilizatorze skrzypiące zawieszenie.
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Regulacja wysokości fotela sprawia, że widoczność jest bardzo dobra w każdym kierunku. No może za wyjątkiem tylnej szyby poprzez wysoko umieszczoną krawędź. Ale jest przyzwoicie. Dziwi jedynie mniejsze lusterko od strony pasażera. Dziwna oszczędność.
Ergonomia
Niby wszystko w zasięgu ręki i tam gdzie być powinno, ale są minusy, których nie akceptuję. Największy zarzut jaki mam do OI to fotele a w zasadzie ich siedzisko. Jest po prostu za krótkie !! Po kilku kilometrach niestety drętwieją mi uda, bo zbyt duży fragment nie ma żadnego podparcia. Oczywiście można kupić fotele z Leona, ale czy o to chodzi ?? Druga sprawa to brak jakiegokolwiek uchwytu na napój. Nic, zero !! To jest jakieś nieporozumienie. No i tylna wycieraczka w wersji haczbak, a właściwie jej BRAK. Nie wiem czym spowodowana jest tak bezmyślna oszczędność.
Wentylacja i ogrzewanie
W wersjach bez klimatronika nieporozumieniem dla mnie jest brak ustawienia nawiewu na szybe i nogi. Tym samym zima albo paruje Ci szyba albo masz zimne nogi. Nawet w mojej Maździe sprzed lat (rocznik 89) było takie ustawienie. Ogrzewanie całkiem przyzwoite, a od kiedy zamontowałem klimatronika równiez latem jeździ się przyjemnie
Przestrzeń kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę gabaryty auta, to jest nie najlepiej. Jeśli wygodnie zajmiemy miejsce z przodu, to niestety pasażerowie z tyłu nie mają gdzie się podziać z nogami. A mam jedynie 174cm!! Chętnie oddałbym 100-150litrów bagażnika za 10cm większej przestrzeni na nogi na tylne kanapie.
Wyciszenie
Również tylko przeciętnie. Jeżdżąc po mieście lub na krótkich odcinkach gdzie nie rozpędzamy się zbytnio jest dobrze. Problem pojawia się przy szybszej jeździe autostradą. Pow. 130km/h jest już nieakceptowalny.
Ekonomiczność
Ekonomiczność Octavii z silnikiem 1.6 ma dwie twarze. Jedna to całkiem miła i przyjazna, druga już mniej. Ta miła i przyjazna, to koszty serwisu, i części zamiennych. Prosta, wręcz "łopatologiczna" konstrukcja sprawia, że serwis auta jest bardzo tani. Skoda w negatywnym znaczeniu "nadrabia" jednak spalaniem. W małym mieście, gdzie nie ma korków zejście poniżej 9l/100 jest raczej niemożliwe. W trasie waha się między 6l (spokojna przepisowa jazda do 90k/h) do 8-9l (szybka jazda autostradą, pow. 130km/h)
Z lektury poszczególnych kategorii można wysnuć wniosek, że Octavia 1.6 to złe auto. Tak jednak nie jest. Generalnie auto spisuje się bardzo dobrze. Ma jednak kilka irytujących mankamentów i jedną poważną wadę. Irytujące drobiazgi to wspomniane falujące obroty, trzeszczące plastiki, strasznie niewygodne fotele. Bardzo delikatny jest również lakier. Największą wadą auta jest jednak zawieszenie. Twarde i trzęsące w codziennej eksploatacji, za miękkie przy szybszej krętej jeździe. Jeśli przymkniemy oko na te elementy, to Skoda może dać się polubić. Ja niestety nie jestem w stanie zaakceptowac tych wad i dlatego kolejnym autem nie bedzie Octavia.
Ostatnio mialem moliwosc przejechania sie Audi A4 kolegi.. z roku 99, ale juz po lifcie i... te auta dzieli przepasc. Jakosc plastikow, komfort, wzciszenie... to zupelnie inna liga :wink:
[ Dodano: Sro 24 Lis, 10 11:36 ]
Dodam tylko, że moje wywody dotyczą OI
OII To już zupełnie inna bajka )
Komentarz
-
-
Jako że nie spodziewałem się tak obszernych i trafnych odp na moje pytania, każdemu należy się pomógł (sądziłem raczej, że większośc odeśle mnie do innych tematów).
A teraz odniosę się do odpowiedzi:
Zamieszczone przez krisoctavjeśli masz zamiar założyć gaz to proponuję od razu silnik 2.0 bo więcej koni a spalanie niewiele wyższe od 1,6
ABS, Klime, Centralny zamek, wspomaganie, no i przesówny fotel i kółko we wszystkie strony.
Zamieszczone przez krisoctavzawieszenie tanie w eksploatacji wymieniasz tuleje gumowe w zawieszeniu koszt znikomy
najlepiej w wykończeniu ciemny tzn deska góra i dół
Zamieszczone przez phonemanBlacha nie rdzewieje, chyba że jest to na tylnej klapie,
Zamieszczone przez phonemanPS: Zapraszamy na spoty w Rzeszowie
Zamieszczone przez JeżykOczywiście benzynowe i diesle mają swoje wady i zalety musisz sam rozważyć wszystkie za i przeciw.
Zamieszczone przez Octana tylna rozsypała się w drobny mak jak wjechałem z dużego mrozu do ciepłego garażu i czyściłem ją z lodu i śniegu gumową ściągaczką.
Zamieszczone przez Viniunapisze dlaczego NIE Octavia (OI - 1.6 benz. AKL)
Zamieszczone przez ViniuNajbardziej irytujące są falujące wolne obroty
Zamieszczone przez ViniuUkład jezdny
Zamieszczone przez ViniuNo i tylna wycieraczka w wersji haczbak, a właściwie jej BRAK. Nie wiem czym spowodowana jest tak bezmyślna oszczędność.
co do reszty rzeczy o których mówisz.... jestem w stanie przymknąć oko. może dlatego, że OI w porównaniu do mojego poczciwego Polda C+ (naprawde dobre auto skoro wyszedlem z wypadku jedynie z bólem pleców... a auta nie ma) dzieli przepaść.
chce kupić OI najlepiej powyżej 2000r, przebieg max 160tys. dam rade ? możecie podać mi jakiś temat o tym jak poznać cofany licznik ? niestety jest tego masa i normalny człowiek dobrej woli nie może dziś sprzedać uczciwie auta ani nic kupić bez obawy :/
przydało by się jeszcze kilka słów o klimie. zapewne bez klimatronika bedzie... jaka jest tego awaryjność? jak sprawdzić, czy ktoś dbał o nią ? czy może klima koszty > korzyści?
jak wygląda sprawa z ABS... zdążyłem wyczytać, że lubi padać czujnik prawego przodu... wiąże się to ze stanem dróg? drogi taki czujnik?;]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wtxABS, Klime, Centralny zamek, wspomaganie, no i przesówny fotel i kółko we wszystkie strony.
Zamieszczone przez wtxA4B5 jest aluminiowe zawieszenie (lub elementy, nie znam sie w sumie ) i że szybko siada... no i że OI ma takie samo (Pasek B5 podobno też ?? )
Zamieszczone przez wtxfajnie było by mieć w nowej desce jest dużo ładniejsza z Tym to chyba nie kłopot.
Zamieszczone przez wtxrozumiem ,że auto po powiedzmy 10 latach może miec odpryski jakies... ale czy to nie jest jak z blachami starszych Oplów..
Zamieszczone przez wtxTDI ale gdy kolega zakochany w takich silnikach kupił sobie Merca 124 2,5 bez turbiny to byłem w szoku
Zamieszczone przez wtxrozumiem ze w innych silnikach była inna seria skrzyni?
Zamieszczone przez wtxjechałem OI i nie odczułem takich przypadłości.
Zamieszczone przez wtxchce kupić OI najlepiej powyżej 2000r, przebieg max 160tys. dam rade ? możecie podać mi jakiś temat o tym jak poznać cofany licznik ? niestety jest tego masa i normalny człowiek dobrej woli nie może dziś sprzedać uczciwie auta ani nic kupić bez obawy :/
Zamieszczone przez wtxprzydało by się jeszcze kilka słów o klimie. zapewne bez klimatronika bedzie... jaka jest tego awaryjność? jak sprawdzić, czy ktoś dbał o nią ? czy może klima koszty > korzyści?
A co do awaryjności ?? Trudno coś tu powiedzieć... trzeba sprawdzić stan czynnika i ewentualnie namierzyć wyciek, jeśli są ubytki, reszta, to loteria: może paść sprężarka, jakies łozysko, sprzęgło... nie da się tego przewidzieć...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wtxwolałbym... ale w sumie trudna do odszukania. dlaczego? mam niski budżet... na rynku jest sporo 1.6 100KM. jako że moje poprzednie miało jedynie IMM i Wspomaganie kier. może odrazu powiem co chciałbym mieć w aucie
ABS, Klime, Centralny zamek, wspomaganie, no i przesówny fotel i kółko we wszystkie strony.znajomi mówili, że w A4B5 jest aluminiowe zawieszenie (lub elementy, nie znam sie w sumie :P ) i że szybko siada... no i że OI ma takie samo (Pasek B5 podobno też ?? )
Wahacz to raczej wytloczka stalowa niz aluminium, no i zeby cos sie stalo z wahaczem to trzeba niezle przywalic np z duzej predkosci w kraweznik lub dostac strzal w kolo. Z reszta w samym serwisie standardowo wymienia sie same gumy zostawiajac stary wahacz. Akurat w tym przypadku (tuleje) koszty robocizny moga byc wieksze od kosztow czesci.
PS. Octavia I konstrukcyjnie to brat Golfa IV i tam trzeba sie doszukiwac analogi - nie w audi czy passacie.
fajnie było by mieć w nowej desce jest dużo ładniejsza z Tym to chyba nie kłopot.Zamieszczone przez wtxtzn rozumiem ,że auto po powiedzmy 10 latach może miec odpryski jakies... ale czy to nie jest jak z blachami starszych Oplów..Zamieszczone przez wtxrozumiem ze w innych silnikach była inna seria skrzyni?Zamieszczone przez wtxtak, mnie też takie coś by denerwowało...
[ Dodano: Sro 24 Lis, 10 13:21 ]
Silnik
Najbardziej irytujące są falujące wolne obroty. Nie pomaga czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja VAG'iem, wymiana świec, kabli.. po prostu nic.. Dynamika dobra pod warunkiem wkręcenia pow. 3.5tys. obr. ale wówczas hałas jest zbyt duży a i spalanie nie zachęca. Poniżej tych obrotów dynamika nie imponuje.
Spalanie rzeczywiscie nie nalezy do zalet tego silnika.
Dla mnie jest to calkiem dobra, prosta i niezawodna konstrukcja, ktora wcale nie trzeba mocno cisnac zeby jakos jechala. To czego brakuje IMO najbardziej to 6 bieg - przy jezdzie autostrada przy 150 km/h auto ma zdecydowanie za wysokie obroty co przeklada sie na irytujacy halas i spore spalanie.Zamieszczone przez ViniuSkrzynia biegów
Póki co spisuje się świetnie. Biegi wchodzą lekko, precyzyjnie, zestopniowanie przełożeń akuratne. Martwią mnie tylko opowieści o puszczających nitach... Boję się wypuścić na urlop zagraniczny, bo nigdy nie wiadomo kiedy nity puszczą. Zapobiegawczo można je wymienić na tradycyjne śruby - koszt 300zł + robocizna.Zamieszczone przez ViniuErgonomia
Niby wszystko w zasięgu ręki i tam gdzie być powinno, ale są minusy, których nie akceptuję. Największy zarzut jaki mam do OI to fotele a w zasadzie ich siedzisko. Jest po prostu za krótkie !! Po kilku kilometrach niestety drętwieją mi uda, bo zbyt duży fragment nie ma żadnego podparcia. Oczywiście można kupić fotele z Leona, ale czy o to chodzi ?? Druga sprawa to brak jakiegokolwiek uchwytu na napój. Nic, zero !! To jest jakieś nieporozumienie. No i tylna wycieraczka w wersji haczbak, a właściwie jej BRAK. Nie wiem czym spowodowana jest tak bezmyślna oszczędność.
Brak uhwytow na napoje tez jest drazniacy, w porowananiu np do OII to zupelna skrajnosc. Za to brak tylniej wycieraczki zupelnie mi nie przeszkadza. Jednak OI to nie hetchback tylko liftback. Szyba jest na tyle pochylona ze nie brudzi sie jak w wspomnianym hetchbacku czy kombi. Osobiscie jakos nie odczuwalem braku wycieraczki, powiedzial bym, ze nawet kupujac nowe auto uznal bym to za zbedny bajer.Zamieszczone przez ViniuPrzestrzeń kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę gabaryty auta, to jest nie najlepiej. Jeśli wygodnie zajmiemy miejsce z przodu, to niestety pasażerowie z tyłu nie mają gdzie się podziać z nogami. A mam jedynie 174cm!! Chętnie oddałbym 100-150litrów bagażnika za 10cm większej przestrzeni na nogi na tylne kanapie.
Komentarz
-
-
blacha na octavi na pewno nie jest taka jak na oplu bo to co było na oplu nie mozna nazwać blachą skoda miała problemy na favorit i felicji a potych modelach juz zupełnie inna bajka chyba ze zarysujesz i nic z tym nie bedziesz robił to pewnie tez kiedys pordzewiejehttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ViniuW małym mieście, gdzie nie ma korków zejście poniżej 9l/100 jest raczej niemożliwe.
Wszystko zależy od czasu zmiany kąta opadania stopy na pedał gazu oraz wielkości tegoż wspomnianego kąta.
Reasumując, technika jazdy się kłania.
Masz mały budżet za zakup autka, tzn. ile chcesz wydać ?
Komentarz
-
-
3. AVU (i chwilę potem BFQ - prawie wszystkie części mają oznaczenia, że pasują do obu ww. silników) to konstrukcje nowsze, z normą Euro 4 i z rozmów na forum wynikło gdzieśtam i kiedyśtam, że palą średnio 1L/100 mniej niż AKL; także to, co piszą właściciele AKL na temat rozczarowującego spalania, nie ma zastosowania do BFQ. o tu rekord: http://tnij.org/o1bfq - i nie jest to wcale z 3km, tylko z trasy ok. 80km, tempo oczywiście rekreacyjne, ale bez kapeluszniczego ekodrajvingu
blachy są bdb, jak zarysujesz, to najwyżej zczernieje i koniec problemu
przewaga nad a4b5? np. jadąc do Czech lub na Słowację absolutnie i kompletnie nie rzucasz się w oczy w octavce
co do foteli, które na początku też przypominały mi taborety - to przyzwyczaiłem się po kilku miesiącach. zrobiłem octavką przez 2,5 roku 75000km, z czego relatywnie często to posiedzenia po 7h w aucie praktycznie bez przerw i jest ok, zapomniałem o średnio wygodnych fotelach. mam 185cm wzrostu - ale za mną mieszczą się tylko pigmeje i dzieci w wieku opisywanym jedną cyfrą
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wtxtzn rozumiem ,że auto po powiedzmy 10 latach może miec odpryski jakies... ale czy to nie jest jak z blachami starszych Oplów..
Zamieszczone przez wtxjeśli tylko kupie samochód i będe czasowy to wpadam mam tylko nadzieje, że to nie są spoty połączone z tymi pod lidlem na krakowskiej gdzie przewaznie to typy z BMW..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobyl3. AVU (i chwilę potem BFQ - prawie wszystkie części mają oznaczenia, że pasują do obu ww. silników) to konstrukcje nowsze, z normą Euro 4 i z rozmów na forum wynikło gdzieśtam i kiedyśtam, że palą średnio 1L/100 mniej niż AKL; także to, co piszą właściciele AKL na temat rozczarowującego spalania, nie ma zastosowania do BFQ. o tu rekord: http://tnij.org/o1bfq - i nie jest to wcale z 3km, tylko z trasy ok. 80km, tempo oczywiście rekreacyjne, ale bez kapeluszniczego ekodrajvingu
ALE: AKL był rejestrowany przez cały rok (IV 09 - IV 10) na 20kkm (czyli również podczas bardzo ostrej ostatniej zimy), a BFQ przez pół roku (III 10 - X 10) na 10kkm (czyli tylko w temperaturach dodatnich). Wniosek jest wiec taki, że obydwa silniki palą niemal tyle samo, nawet jeśli dane producenta wskazują, że BFQ spalić powiniem dobre pół litra mniej...
PS: ja tam byłem zadowolony ze spalania Oktawek... Ale spalanie Tojtojki podoba mi się jeszcze bardziej (to jedna z niewielu fajnych w niej cech :szeroki_usmiech )
Komentarz
-
-
A ja z trochę innej beczki odpowiem na pytanie dlaczego jednak kupować Octavię na przykładzie kolegi Agamek12 - kupił Avensisa i coś mu cały czas nie pasuje, nie czuje mięty do auta, a dlaczego? Bo to nie Skoda :diabelski_usmiechMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
spalanie... jak bym nie jeździł to i tak bedzie palił mniej niz poldon tamten bral 13 gazu
Zamieszczone przez mrfaziMasz mały budżet za zakup autka, tzn. ile chcesz wydać ?
Zamieszczone przez czernobylprzewaga nad a4b5? np. jadąc do Czech lub na Słowację absolutnie i kompletnie nie rzucasz się w oczy w octavce
Zamieszczone przez czernobylco do foteli, które na początku też przypominały mi taborety - to przyzwyczaiłem się po kilku miesiącach. zrobiłem octavką przez 2,5 roku 75000km, z czego relatywnie często to posiedzenia po 7h w aucie praktycznie bez przerw i jest ok, zapomniałem o średnio wygodnych fotelach. mam 185cm wzrostu - ale za mną mieszczą się tylko pigmeje i dzieci w wieku opisywanym jedną cyfrą
co do tylnej wycieraczki... jak wy jedziecie do tyłu gdy pada deszcz ? :P;]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wtxspalanie... jak bym nie jeździł to i tak bedzie palił mniej niz poldon tamten bral 13 gazu
Jeśli chodzi o głupie oszczędności Skody to ja dorzucę jeszcze to nawet w bogatszych wersjach (np. w mojej SLX) pożałowali pare złoty na relingi dachowe... moim zdaniem czyste chamstwo.
13,5 tys. z założeniem gazu to dasz za strucla moim zdaniem. Imho przeznacz więcej gotówki na zakup samego auta a gaz zawsze można założyć na raty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemanNasze spoty nie są az tak brutalne raczej kameralne.
Zamieszczone przez Jedras_GWNo to przy Octavii 2.0 z gazem szykuj się po mieście na 12,5. I nie licz na mniej.;]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jedras_GWJeśli chodzi o głupie oszczędności Skody to ja dorzucę jeszcze to nawet w bogatszych wersjach (np. w mojej SLX) pożałowali pare złoty na relingi dachowe... moim zdaniem czyste chamstwo.
PS: mój GLX relingi miał w serii...
[ Dodano: Sro 24 Lis, 10 21:40 ]
Zamieszczone przez wtxjak wy jedziecie do tyłu gdy pada deszcz ? :P
[ Dodano: Sro 24 Lis, 10 21:43 ]
Zamieszczone przez wtxchcialem wydac około 13,5 tys razem z założeniem LPG.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12No to nie poszalejesz: po odjęciu kosztów gazu zostanie Ci na auto około 11kzł (ale czy wziąłeś pod uwagę "pakiet startowy" czyli olej, rozrzad, rejestrację, itp.?) - a za to kupisz co najwyżej przedliftową O1 w przyzwoitym (ale nie super) stanie. Powiem szczerze, że budżet na dobre auto masz conajmniej za skromny...
wg wiki drobny facelifting Octavia przeszła w 2000 roku. co takiego sie zmieniło ? nowa deska jest po FaceLiftingu?
no i np na otomoto jest pełno samochodów z 97-99 roku które maja przebiegi około 160k i kosztują poniżej 10k. handlarze ?
źle napisałem co do ceny. 13,5k to cena w okolicy której szukam.... jak trafi sie cos fajniego za 15 (z założeniem LPG) to możliwe ze dam [bede musiał wtedy rzucić fajki ];]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Już mi się nie chce tłumaczyć... Najbardziej widocznym elementem po liftingu są inne przednie światła. Deska rozdzielcza to temat na dłuższą rozmowę (są deski poliftowe w budzie przedliftowej i deski przedliftowe w budzie poliftowej)...;]
Komentarz
-
Komentarz